tirsdag den 7. september 2010

NYE VENNER

Ja, jeg har fået mig en ny ven; Vibeke hedder hun. Hun er omkring de 80 år, og jeg mødte hende ved busstopstedet, og fulgtes med hende i bussen igår, på vej hjem fra skole. Da vi kom ind i bussen spurgte hun, om jeg ville sidde ved siden af hende, og det kunne jeg jo ikke sige nej tak til, vel? Jeg fandt ud af at hun har haft tinitus de sidste 30 år, har arbejdet i en kantine og i et eller andet lager-halløj, og nu bor i et dejligt hus. Det var en hyggeligt hjem tur, hun blev ved med at vinke da jeg gik og var gået ud af bussen. Herligt.
Jeg har også en anden god ven fra det busstopsted, han er lidt yngre dog, ca. 75 tror jeg ;) Jeg ved ikke hvad han hedder, men kalder ham bare Gunnar. Jeg synes han ligner en Gunnar. Han er meget venlig og nede på jorden. Men han er meget forarget over alle os unge der går rundt i cowboybukser med huller i. "Er det ikke faaarligt?" spurgte han mig sidste gang, hvor jeg havde mine cowboybukser med huller ved knæene (det er ikke med vilje de er der). Næste gang havde jeg et par hele cowboybukser på, og det blev han glad for at se: "Nå, det var godt du fandt dig et ordentligt par, det er ikke pænt det andet." Han havde selv en enormt tjekket stil.. yes.
Jeg håber på at møde dem igen snart, især Gunnar - så kan jeg få hans rigtige navn at kende.
Probs til mig hvis han rent faktisk hedder Gunnar, right!?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar