torsdag den 9. september 2010

MIT LILLE HJERTE GØR ONDT

Jeg har det så dårligt. Er ked af det og på en eller anden måde lidt bange.. Emil var til session igår. Jeg er meget imod militæret og krig og at vi sender soldater til Afghanistan osv. Og det troede jeg også at Emil var. Men da han fortalte mig at han skulle til session sagde jeg, at jeg virkelig håbede at han trak frinummer. Men så lød det som om at han rent faktisk gerne ville i værnepligt. Han ville gerne løbe rundt med en flok idioter (det er i hvert fald sådan jeg tænker om de folk der frivilligt vil dét, undskyld mig), og lære at skyde og håndtere våben. Det kan jeg ikke forstå, jeg kan simpelthen ikke forstå det. Men jeg håbede bare sådan at han trak frinummer, og så var dét det. Jeg spurgte om hans forældre var bekymrede, og så sagde han: "Neej, ikke så meget, min mor vil bare ikke have at jeg bliver udstationeret" !?!?!!!!!! UDSTATIONERET - WHAT?!
"NEJ?!! Selvfølgelig vil hun ikke det - det vil jeg da heller ikke. Det vil du da heller ikke selv, vel?"
"Joooe, på en måde, ikk.."

Av av av, det gjorde så ondt da han sagde det. Jeg fatter det simpelthen ikke. Hvordan kan han have LYST til at komme ud og dræbe andre mennesker? Og sætte sit eget liv på spil? Jeg kan slet ikke sætte mig ind i det, eller forstå det, og jeg troede virkelig virkelig ikke han havde det sådan. Da vi havde set Amadillo for noget tid siden troede jeg at vi var "enige om", at de der fyre var helt fucked, nogle idioter, og at de blev helt ødelagte af det osv. Men åbenbart ikke. Det skræmmer mig sådan, og jeg har det så dårligt. Får kvalme hver gang jeg tænker på det.. og jeg tænker hele tiden på det.

Det er jo slet ikke sikkert at han skal udstationeres, langt fra, og han har også lovet mig at han ikke skal. Men det er dét at han kan sige "Joooe, på en måde, ikk..". For sådan er Emil ikke. Han er meget klog og moden og begavet, han er ikke soldat, han vil ikke i krig, han vil ikke skyde andre mennesker, og han vil ikke se små børn ligge døde på jorden. Troede jeg i hvert fald..

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre lige nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar