onsdag den 9. december 2009

NU MÅ DET STOPPE!

Photobucket

Helt ærligt! Det efterhånden enormt berømte og populære facebook-spil FarmVille, har jo bredt sig som en hvirvelvind! Jeg forstår ikke at folk bruger tid på det, det gør jeg virkelig ikke - jeg har set min lillebror sidde og spille det. Og jeg forstår det
vitterligt ikke. Han synes åbenbart det er sjovt at sidde og se på sine dyr vokse. Great. Nå, men fred være med dét. Det er da fint. Men jeg troede bare kun at det var folk på hans alder der spillede det, i starten. Sådan plejer det jo at være med sådan noget. Men så begyndte folk på min alder også at spille det.. og nu! Nu spiller voksne mennesker fandme også spillet! Lur mig om ikke min far sidder og planter kartofler og malker kør nedenunder i sin fritid!
Så sent som idag, da jeg var i Lyngby med min lillebror for at købe julegaver - faktisk en rigtig hyggeligt tur! - og gik udenfor, overhørte vi begge en samtale mellem to kvinder (jeg går udfra at de var mor og datter. Den ene var i tyverne, den anden i 60erne).

Datter: Jeg ved sgu ikke rigtig...(....) Farm .. (......). Det er sjovt, for alle de andre de andre går ind i det på en hel anden måde...
Mor: Nå, hvordan dét?
Datter: Jamen du ved, sådan med flere detaljer.. De køber fine lamper og stearinlys osv.
Mor: Nårh, ja det kan jeg godt se..

Først troede jeg datteren boede på en gård i virkeligheden (!), indtil Rasmus kiggede på mig og grinte: De snakkede om FarmVille!!

Jesus Kristus. Det er da gået over gevind? Jeg siger ikke at det ikke også er spild af tid at sidde på facebook og lave.. ja, ingenting, men stadig. Jeg synes dog det er ret sjovt. Og lidt sødt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar